Jul 24, 2011

perjalanan sebuah kehidupan...!

Annyong haseyo...
first time aku send post nie..ketaq jugak aku nak taip..biasa la..aku just budak kampung yang baru bjinak2 nak menaip...huhu..

firstly,  i would like to introduce myself..haha...nonsence...!!apa aku mngarut nie.. back to reality..

Kita msing2 dah mulakan kehidupan baru..dulu makan  ada org suap, baju ada orang basuh,.(kadang2 mesin yang basuh).. tapi sekarang,, semunya dah berubah...

Perubahan yang berlaku terasa terlalu cepat. kadang-kadang kita rasa kita belum bersedia nak alaminya. tapi,, itulah hakikat sebuah kehidupan.. masa yang berlalu seakan-akan sebuah mimpi yang indah..yang tak mungkin dapat digapai semula..hanya sekadar untuk direnung, dikenang, diingati...sebuah kenangan...kenangan terindah yang hadir dalam hidup kita.. kenangan yang tercipta tak mungkin dapat dilupakan untuk seumur hidup nie.. kita bergaduh, ketawa dan menangis bersama.. Kita belajar erti persahabatan, cinta dan berdikari.. saat - saat yang terluang dulu tidak pernah dikesali.. mungkin ada antara kita yang pernah bertumbuk, bertampar, dan segala ber lah.. kita lupakan semua tu dan kita bukak buku baru.. lupakan yang pahit dan wujudkan yang manis...


life is beautiful ... memories is an award that means a lot to everyone .. including us .. let's give it is the days that are gone and appreciate the days ahead.



time nie semua orang belagak jadi doktor..haha..sweet betol kan...  weh,, rindu la dekat hampa semua...!!!
nak teriak boleh tak..??





rindunya kat hampa semua...!!!


 first time aku bawak moto hampa ada... first time aku pijak bumi melaka pun hampa ada.. first time aku makan kueytiau dengan kuah laksa pun hampa ada jugak.. kenapa semuanya ada hampa..?? kenapa hampa perlu hadir dalam hidup aku..??

 ......kenapa...????

hampa tau tak aku susah nak lupakan hampa..???
kat sini kawan- kawan tak macam hampa semua... boring dan tak gila macam hampa semua... aku rindu ssgat kat hampa semuanya.. aku dah buat senarai orang- orang yang aku rindu.. sila check nama hampa ada ka tak dak.. 


  • dekat cik mar... orang yang selalu teman aku gi jalan-jalan buang duit dekat pekan.. aku selalu pesan nasi lemak mak dia.. di sebabkan aku agak kedekut dan seorang pencinta duit,, aku just order nasi ikan bilis kuah banyak ja..hehe..kami rindu kat hampa..!!ingat tak kita lepak kat jeti???bila nak pi lagi??
  • dekat kai shun.. tau kenapa aku boley rindu kat dia..?? sebab hati aku dah terpaut kat dia..haha...dok aih..sebab dia baik la..selalu tolong kita study math kan..yang paling2 best,, banyak dah bahasa cina yang dia ajar aku.. kai shun,, wo chen da hen shiang nie..!!
  • dekat cik arbaayah...  orang yang selalu pinjamkan motornya kepada aku.. bakyah adalah seorang gadis remaja yang berani.. aku bukan puji ang k bkyah.. aku ckapp cam 2 coz ang berani nek moto ngan aku..hehe..ang tak rindu nak nek moto ngan aku ka bakyah..raya ti jom konvoi..hehe...
  • cik da... tak sngat..haha..coz dia dekat ja ngan aku....
  • mei2.. gadis kecil molek yang selalu pinjm kan moto dia jugak.. selalu jdi posmen karat aku..eh,, fungsi dia ngan bakyah sama la..hehe... mei2,, jangan ingat saya tak tau awak selalu jmpa husai..=)study butoi2 tau..mai la umah saya mkan laksa..
  • midat.... gadis yang memang merugas...nampak garang,, tapi dalam hati ada taman..(btol ka statement nie..??) midat,, aku still smpan lagi gambar abg black yang aku gnting kat mjlah ang 2..still ingat lagi???
  • atikat rahman...  yang nie ganas gak.. bwak kena cam nak gi rmpit ja.. tpi jgn tak tau yang dia nie terer wat driff.. bkan kL driff k,, Tesco driff ja..selalu kena ceramah dengan ktua pengawas puteri sesi 2010..huhu...sebab dia dengan midat selalu nak kong kelas tambahan..
  • pikah anak sir se'poi.. agak lemah lglai org ny..tapi dlm lmbut 2 lah dia sorok btapa ksarny dia...hehe..selalu wt aku geram.. tmbah-tambah kalau makan kt kdai mek..selalu tak hbis..ikut kan hati aku yg murni nie,,nk ja aku abiskan..tapi aku bkan perut tong ok.. maka,, akan terciptalah satu hidangan yang baru..( hasil campoq2 nasi pikah dgn yg lain2..ibarat cm recycle dishes la..
  • cek am n jia... satu kepala ngan aku..suka bnda2 yg mncbar.. cnthny,, kmi mncbar ksbaran org..haha..sapa???entah..orang lah..tapi dulu ja jhat,,sekarang dah besor pnjang..wat pa gaduh2 gie...we must be serious!!
  • emy.. rindu la jgak.. thanks byak tlog aku..KAWAN2 AKU KAT SINI SEMUA KATA HANG HENSEM..mata depa poblem kot no??
  • apit.. jejeka macho.. i liked... tapi,, aku tak dapat meneruskan hajat nak 1 kan hati aku dengan hati apit.. sebab,,, ayanti dah kebas hati 2 dulu...waaa....!!apit,,i suke u...!!huhu..
  • esan..,ruzai,,, an,,, apat,,.. hampa pun aku ingat jugak...hehe..ruzai...hehe...pen jatuh...,,dia wat muka cuakn pandang kiri,,pandang kanan...apa kes doh??ean,,aku suka..hehe..suka wat lawak tahap cipan..study hard bro..!!!an, anak ckgu lan...thanx 4 all n beat the rest..apat,,weh,,penyakit ang dah mai kat aku..aku dirct tidoq lam lecturer!!
  • budak2 kelas sebelah...especially,, dekat dekja,tiah,nana,tipah,asma,shima,shu hui,ros,ayanti,paknil n amin..(macam semua ja nie.??)

weh,,,  the last massage from me...



Do not forget me .. even though we are far away, but our hearts are always near ..
Remember all our moments together ...
even though I walked away, I will not find at a special beings ..

nanti kita main kut lagi tau..aku nak jadi kepala...syiok pegang duit banyak2..rasa cam orang kaya ja..haha...
..............................................................................bye!!!!

<Yan>...






3 comments:

  1. memang terbaik yan...

    ReplyDelete
  2. haha...i like it...!!!..nme aq ada gk..haha..siot jee dlu dok pekena fatin...skg aq ngn jia da bek da...anyway thanx egtkan kitorang memory 2 tow...:)<3<3<3

    ReplyDelete
  3. luv u all so much..
    syang sgat2..hikhik..

    ReplyDelete